Skip Navigation Links

Katendrecht ('De Kaap')

Katendrecht is de naam van de landtong langs de Maas tussen de Rijnhaven en de Maashaven.
Het oorpronkelijke dorp Katendrecht is voor een belangrijk deel gesloopt ten behoeve van de aanleg van de Maashaven. Katendrecht was voorheen vooral bekend van de prostitutie en zijn 'China town'. Na decennia van verwaarlozing en verpaupering, deels veroorzaakt door het geleidelijk verdwijnen van de havenactiviteiten, wordt Katendrecht nu meegetrokken in de herontwikkeling van de Wilhelminapier en de 'Kop van Zuid'.

Deliplein   Fenix horeca   Fenix loodsen   Pakhuis Santos   Rijnhaven   ss Rotterdam

Herontwikkeling Fenix
Herontwikkeling Fenix

 Bekijk de kaart 

TheaterWalhalla
Theater Walhalla, Deliplein

Fenix
Fenix loodsen

Fenix horeca
Fenix horeca


Video: Dashcam Erasmusbrug (NZ) en de Kaap (8-2018)

Deliplein

Deliplein

Meer foto's
Tattoo Bob

Deliplein

Deliplein

Fenix horeca

Fenix Food Factory
Fenix Food Factory

Fenix Food Factory

Meer foto's
Fenix

Fenix

Fenix

Fenix

Fenix

Fenix

Fenix

Posse
Posse

Posse

Fenix loodsen

Zicht op Wilhelminapier
Zicht op Wilhelminapier

Meer foto's
Herontwikkeling Fenix
Herontwikkeling Fenix

Fenix

Fenix

Kop van Zuid

Fenix

Fenix

Pakhuis Santos

Pakhuis Santos (1903, Rijksmonument) is gebouwd t.b.v. de opslag van Braziliaanse Santos-koffie.
De architect is J.P. Stok, ook bekend van o.a. het Hulstkamp gebouw (Noordereiland) en de Maassilo (Maashaven).
De opdrachtgever was N.V. Blaauwhoedenveem.
Pakhuis Santos en de directe omgeving worden op dit moment herontwikkeld. E.e.a. moet in 2021 zijn opgeleverd.

Pakhuis Santos

Pakhuis Santos

Pakhuis Santos

Meelfabriek Latenstein

Architecten van Meelfabriek Latenstein (1952, Veerlaan 3) zijn J.J.M. Vegter, A. Aronsohn.

Rijnhaven

Codrico
Codrico

Rijnhavenbrug
Rijnhavenbrug

Meer foto's
Rijnhavenbrug

Fenix Rijnhaven
Fenix

Nieuwbouw
Nieuwbouw

Zicht op Katendrecht
Zicht op Katendrecht

Naar de Rijnhaven-pagina

ss Rotterdam

Het ss Rotterdam is in 1959 gebouwd bij de Rotterdamse Droogdok Maatschappij (RDM) in opdracht van de Holland Amerika Lijn (HAL).

Het ss Rotterdam ligt sinds 2009 permanent aangemeerd aan het derde Katendrechtse havenhoofd. Hiermee werd Rotterdam een drijvend hotel, evenementen-locatie en toeristische attractie, met veel cultuurhistorische waarde rijker, en is het schip voorgoed teruggekeerd naar de stad waar ze is gebouwd en naar vernoemd.
Het oorspronkelijke interieur in kenmerkende jaren-vijftig stijl is voor een belangrijk deel behouden gebleven. Het schip is vrij toegankelijk, echter worden een paar delen exclusief gehouden voor rondleidingen. Je kunt kiezen uit diverse rondleidingen. Deze vinden plaats m.b.v. een audiorondleiding of door een gids.

ss Rotterdam
ss Rotterdam, Katendrecht, Maashaven en Charlois

ss Rotterdam
ss Rotterdam

ss Rotterdam
ss Rotterdam

ss Rotterdam
ss Rotterdam

Muurschildering ss Rotterdam
Muurschildering ss Rotterdam t.h.v. Metrostation Rijnhaven

Naar de ss Rotterdam-pagina

Thema's

Kop van Zuid   Langs de Maas

In de nabijheid

Splashtours   Rijnhaven   Wilhelminapier   Maashaven  

Kaart


TOP

Select a language

Zoek op deze site

Contact

Heb je commentaar, tips, correcties, aanvullingen of vragen? Ga naar de reactie-sectie of mail ons
email.

Bijdragen leveren?

Verwacht o.a.

  • Zuiderbegraafplaats met Feyenoordvak

Shop

Naar de [MAF!] shop
ROTTERDAM ART by [MAF!]

Binnenkort verkrijgbaar



Huismerk piccalilly en tafelzuren
Piccalilly

Volg ons

Instagram   Facebook   Pinterest

TOP
Contact: info@ondermaas.nl
Fotografie: [MAF!]
 
OnderMaas.nl heeft een onafhankelijke redactie en heeft geen commerciele belangen bij vermelde instanties, firma's of activiteiten.
 
Copyright © 2018-2019 OnderMaas. Alle rechten voorbehouden